Vattenskada!

Älsklingen ropade att vi hade en vattenskada i köket! Tror mitt hjärta stannade någon sekund innan jag fick klart för mig att det var katten som hade orsakat vattenskada på köksbordet... Trodde först att det var diskmaskinen som hade gått sönder. Men tydligen hade katten vält en kanna med vatten som stod på köksbordet. Kan ju inte vara så farligt kan man tycke men när det ligger vatten på ett målat furubord blir det fula fläckar. Gjorde det ju inte bättre att det låg en limppåse med pappersundersida och en tidning på bodet. Den texten står nu kvar på bordet... Lite trött jag blev... Men som sagt det är bara att måla om och tänk om det hade varit diskmaskinen!

Kom precis hem från mamma. Var dit en sväng efter jag och Hendrik varit till Länsförsäkringar för att kolla vad en villaförsäkring kostar där och en snabbis till Owes i Valbo. Var även i i mysbutiken Madame Nyberg och en annan butik i grannhuset. Hittade på en äppelskalare och ett kokboksställ som jag nog ska investera i om det finns några pengar kvar på kontot när månaden är slut :) Längtar verkligen till att flytta nu så man får börja inreda och se vad som kommer att passa.

Nu ska jag börja plocka lite i lägenheten. Var en kvinna som ringde idag och hade sett annonsen på Blocket :) Kanske är tredje gången gillt nu? Håll tummarna! Skulle vara en stor sten som skulle försvinna från mina axlar om någon skulle vilja köpa lägenheten...

Passar på att ha Bonde söker fru på i bakgrunden nu. Småpinsamt program egentligen. Tacka vet jag internet :)

Dags att pyssla lite innan Grays Anatomy börjar. Sedan får det bli i pauserna. Hendrik är och spelar tennis så det är bara jag och katten hemma. Skulle vara rätt skönt att vara katt... Sova hela dagarna och äta mat. Kan nog inte ha mycket inre stress... Men vad vet jag.

Kram kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0