Baka baka liten kaka :)

Ja då sitter man och väntar in mormor, morfar och mamma. Har bakat choklad/banan cupcakes. Tänkte toppa med lite machmallows. Tror det kan bli rätt smarrigt. Bakade någon form av cookies igår kväll som jag bjöd tjejerna på. Samlades hos mig och käkade McD mat och kikade på Idol. Var trevligt. Har ju inte träffats på ett tag kändes det som. Älsklingen har sovit borta så i natt fick man krypa ner själv. Helt klart är människan inte gjord för att vara ensam. Kändes jättetomt. Missen skötte sig i natt iaf... Skönt...

Gick upp 7 för att hinna med hästen på förmiddagen. Får åka dit igen i kvälk och bada honom. Ska tävla i morgon. Får se hur det går. Startar 12.36 och rider bara en klass.

Var och kikade på ett hus i Östanå i tisdags. Skulle kunna bli superfint med en hel del rust. Ska titta på huset igen på måndag och då ska Hendriks kompis följa med och göra någon form av besiktning så får vi se om vi går vidare :) Vill verkligen flytta nu...

Matten går inte alls....

Kram!

Piffar för Party of the Year!

Ojoj tiden i Luleå springer förbi. Igår blev det lite shopping och på kvällen blev det buffé på en restaurang! Vilken otäckt god mat det var där. Massvis att välja på både kallt och varmt. Tror jag inte ätit sådan bra buffé förut. Efter det slappade vi i soffan. Sara försökte sig på min matte och sedan var det Dirty Dancing på TV. Dfen filmen är min favorit. Kan se den om och om igen och ändå känna den där känslan som inte går att beskriva. Helt klart en porrfilm för tjejer! Man skulle gärna byta plats med Baby! ;)

Snart dags för party! Kommer bli så sjukt skoj. Verkligen taggad :) De räknar med full lägenhet (ca 50 pers!) och slutsålt på kåren vilket är 1500st! Kommer bli en hel del vin och dans ikväll vill jag lova :)

Var in en sväng på stan idag också. Shoppade lite på Lagerhouse. Den affären skulle jag vilja ha hemma. Så mycket onödigt man kan köpa där :) Köpte bland annat muffinsformar och en måttsats som mäter i amerikanska cup. Blir cupecakebak när jag kommer hem! Har redan bestämt att göra cupcakes som ser ut som svampar ( det är flugsvampar på muffinsformarna). Måste införskaffa en riktigt sprits. Undra vart man kan hitta på det?

Nu ska vi grunda med lite pyttipanna och stekt ägg innan det är dags att duscha klä på sig och gå in i dimman!

I morgon går flyget hem. Blir härligt att komma hem till älsklingen, har köpt en liten goodiebag (eller hur det stavas) åt honom ;)

Kram kram!

En vecka har gått...

Över en vecka har gått sedan jag bloggade senast. Blir långt mellan gångerna.
Vet inte riktigt vad som hänt sedan sist... dagarna lixom flyter ihop på något konstigt vis.

Fullt upp med jobbet och matten. Tror jag tagit mig lite vatten över huvudet att plugga 100% och jobba samtidigt...
Tittat på två föreläsningar idag. Blir inge klokare för det. Har en inlämningsuppgift som ska in denna vecka. Hoppas att syster yster kan hjälpa mig när jag kommer upp till Luleå. Åker dit på torsdag kväll och kommer hem söndag kväll. Hon ska ha inflyttningsfest :) Rycktas om att det kommer ca 50 personer. kommer nog bli riktigt skoj. Blir skoj att bara träffas. Var ju superlänge sedan. Kanske hinner springa genom lite affärer också :)

Helgen som var tävlade jag tvådagars i Söderhamn. Var knäckt efter första dagen men andra dagen kändes han helt annorlunda. Vet inte om det var Söderhamnsluften som gjorde susen :) Blir att jag anmäler mig en klass i Högbo om två helger. Tänkte bara rida en klass då, lb1. Mer på vår nivå det. Vi bodde kvar över natten på anläggningen. Jättefint var det jämfört där vi sov i Gagnef. Mysigt att vara med tjejerna. Tur att jag har er och tusen tack för hjälpen. Mamma gjorde ett bra jobb hon också, Tusen tack för att du finns! :) Tur att jag har henne med på tävlingarna. Behövs för mina nerver och självförtroende. Riktigt bra coach!

Nu är det dags att borsta tänderna så man orkar med en fullspäckad ny dag i morgon.
Ska bland annat på studiebesök på reningsverket med eleverna :) Hoppas på fint väder så man kan få sig en promenad dit och tillbaka. Jobbar till 16.40 sedan raka spåret till hästen och sedan hem och göra mat, börja packa sova och vips är det torsdag... Skulle behöva lite ledigt nu så man kan ta tag i matten... Hjärnan orkar inte hur mycket som helst per dag...

Kram! ♥

Toppenresa!

Jag har verkligen varit med om en toppenresa! :)
Tror jag inte som turist på egen hand skulle fått gjort lika mycket som vi han med på 5 dagar, och räknar man bort resdagarna blir det bara 3 dagar kvar.

På söndag morgon 4.05 hämtade en taxi upp mig här hemma och skjutsade mig till resecentrum där bussen med oss åkte till Skavsta. Sov ganska mycket på bussen, och när man vaknat och käkat matsäck var man framme. Flygen avgick i tid till en flygplats i Polen. Vi landade ca 3 timmars bussfärd bort från Katowice där vi skulle bo.
Den bussresan gick också bra. Vi började med att äta på en jättemysig restaurand. Var som ett valv man gick ned i med mycket dämpad belysning och massa ljus. Maten var sådär... Som resten av alla våra luncher där börjar man med en soppa till förrätt. Efter det kom det in, såg ut som kokt potatis med dill och en köttrullad. Det var inte kokt potatis vill jag lova. En blandning av makaroner och potatis i konsistensen som inte smakade någonting. köttet hade en rätt okej. Efter det fick vi efterrätt, äppelpaj med en liten gräddklick.

Hotellet vi kom fram till var jättefint. Hörde till en fotbollsstadie. Bilder från resan kommer senare :) Delade rum med en annan lärare. Så mysigt med vita sängkläder. Måste nog införskaffa det...
När det var dags för middag fick jag migrän så jag stannade på rummet för att bli frisk till nästa dag...

Dag två åt vi tidig frukost och därefter åkte vi till Auschwitz. Helt otroligt besök. Tycker alla skulle åka dit och få uppleva det. Man gick runt med en klump i magen. Kan inte förstå att människor varit så grym. Att de varit helt vanliga människor som sedan sitter och diskuterar hur många människor de kan ta död på samtidigt. Sedan när man såg hur stort det var, och ändå hade de en vision om att det skulle bli dubbelt så stort! Tur att ryssarna kom... Bilderna och allt hår och saker de sparat var värst att se. Guiden var bra och vi fick gå runt med headset så man kunde höra bra det hon sa.

Efter besöket käkade vi lunch där på en restaurang utanför lägret och fick sedan eftermiddagen fri att shoppa i ett köpcenter. Handlade bara en glass och en flaska vatten. Sedan skulle vi gå från köpcentret till hotellet. de hade pekat ut stora strålkastare som man skulle ta sikte mot som vi gjorde. Det var bara det att det var fel fotbollsstadio. Efter vi kommit dit virrade vi oss igenom en djurpark innan vi kom till den stora parken som låg vid hotellet. Tror vi gick ca 1,5timme i rask takt innan vi kom fram. Hann bara snabbduscha för att hinna till middagstiden. Toppen bra mat på hotellet. Har kommit på att vi måste börja äta mer soppa här hemma. Har käkat jättegoda svampsopper där borta.

Tisdagen var vi på förmiddagen efter en lång frukost till Sandvik på ett studiebesök, käkade lunch där och sedan iväg till ett tekniskt gymnasie. Var lagomt med tid för besöken.

Onsdagen var det dags för att besöka Krakow, Polens förra huvudstad. Där fick vi en rundvandring med en jättebra guid. Två timmars guidning bara sprang iväg. Även där fick vi ha headset på oss. Kikade på gamla kyrkor mm. Hon släppte av oss på ett torg där vi sedan fick några timmars shopping. Jag gick aldrig bort till det stora köpcentret med 4 våningar utan jag stannade kvar med de kvinnliga lärarna, käkade tittade på en liten marknad med souvenirer och fikade. Sedan hade det gått ca 3 timmar. Gjorde faktiskt ett fynd! Köpte ett fårskinn :) Kostade bara ca 250 svenska kronor. Kunde inte låta bli :) Kommer bli fint i framtiden det :)

Efter shoppingen i Krakow åkte vi till en saltgruva som låg lite utanför. Där fick vi en rundvanring med headset och det hela slutade med en middag ca 120m ner i marken. Köpte faktiskt med mig en saltkvarn med salt från gruvan i. Fick för mig att jag skulle ha det :)

Vi kom tillbaka till hotellet rätt sent så det var i stort sätt bara att lägga sig att sova.

Torsdagen packade vi och gick upp till det lilla köpcentret vid hotellet. Köpte en ängel som jag sätt där. Hade även köpt en whiskey till Hendrik där tidigare. Behövde bara växla in hundra svenska kronor, resten av pengarna jag använt upp var fickpengar vi fick av skolan som skulle räcka till mat och mellanmål. Att äta i Polen är jättebilligt! Att shoppa kläder mm är ungefär som i Sverige. Ångrade att jag inte köpte en vit kaninmössa. Den var superfin, men jag blev snål. Kostade ca 400 svenska kronor.... Vet heller inte riktigt när man skulle använda den. Men ändå ångrar jag mig. Får kanske leta på marknader i Sverige, där kanske det också finns.

Flyget blev försenat hem. När vi satt i planet och skulle flyga iväg hittade de ett tekniskt fel, en dator måste bytas. Vi blev ca 1 timme försenad. Annars gick själva resan bra. Blev lite orolig bara när de sa att det var fel på planet...

Bussresan från Skavsta gick också bra. Stannade till för mat sedan fortsatte den till resecentrum där älsklingen väntade. Riktigt skönt att komma hem.

På fredan jobbade jag. Hade lektioner som jag inte ville byta bort. Gick bra att jobba också, slutade tidigare än 16.40. Handlade hem tacos och annat mys till kvällen innan jag åkte till stallet. Var skoj att träffa tjejerna och hästen också.

Hendrik hade fixat klart maten till jag kom hem från stallet. Käkade tacos. Efter det drack vi kaffe med Dooleys i och åt chokladpraliner som jag köpte i Polen i en affär där man fick välja ut handgjorda som de vägde i lösvikt. De smakade sådär faktiskt. Det hela avslutade vi med en drink som en lärare berättade, absolut päron
och fruktsoda som man blandar och har i en Pigelin i istället för is. Jättegott var det :) Hon hade ett annat recept på en drink som jag också skulle få recept på sedan :) Roligt att testa något nytt.

Blev en tidig kväll för jag skulle upp och ha stalltjänst på lördag morgon. Var rätt segt att gå upp då faktiskt.
Efter den åkte jag hem och bytte om för jag och Hendrik skulle iväg på en husvisning. Bar inte något vidare det heller...
Åkte förbi Uvnäs på vägen till mamma. Vi skulle dit på mat. Ojoj vad fint det blir. Var upp och kikade på övervåningen också. Nästan "golv" på hela. Fönstren sitter i också så nu ser man huset från vägen.
På vägen tillbaka hem släppte Hendrik av mig hos Vickan. Hon har ju flyttat. Jättemysig lägenhet! Vill också flytta... Bara ha ett separat sovrum skulle ju vara lyx.

Idag blev det sovmorgon. Så skönt! Nu ska jag baka ihop en kaka att ta med till farmor som fyllt år när jag varit borta. Blir en sådan kaka som jag skrev om tidigare som jag tänker ha i röda vinbär. Hon brukar göra någon liknande kaka förut när hon var frisk när hon fyllde år. Kanske köper en blomma också på vägen dit.
Annars händer det nog inte så mycket. Ska till stallet bara. Sedan borde jag beställa hem matteböcker.
Men först nu blir det frukost, eller kanske lite brunch. Börjar bli riktigt hungrig!