Vart tog rösten vägen?

Har pipit hela dagen.... Uscha vad drygt det är att inte kunna prata så folk hör vad man säger. Tur att jag hade en ledig dag i dag. I morgon är det jobb som vanligt så jag hoppas att rösten har hittat tillbaka tills i morgon.

Dagen har bara flygigt iväg. Sov rätt länge sedan ringde Anna och sa att veterinären var påväg. Gisze skulle bli sprutad med tuppkam som smörjer lederna. Åkte dit tillsammans med Hendrik. Mockade och fixade hästen. Sedan åkte vi hem och sädade. Klockan 2 kom en man och kikade på lägenheten. Han tyckte den var fin men han visste inte om han skulle ha en etta eller tvåa... Han skulle höra av sig nästa vecka.
Efter det ringde mormor som hade sett bilderna på vårt hus. Roligt att hon ringde och tyckte att det såg fint ut. Alltid roligt när någon är positiv till något man köpt och är stolt över :)
Klockan 3 var det kalas hos farfar som fyllde 80. Pappa hade köpt med sig exotisk planka från ICA Maxi! Supergott var det. Testade lite olika frukter som jag inte testat innan. Bland annat färska fikon, drakfrukt mm. Fastnade för en melon med grönt skal. Sedan var det Brieost, skinka, kalkon, rostbiff och potatissallad. Kunde inte smakat bättre. Till efterrätt hade pappas Ingrid bakat en marängtårta. Supergod.
Tog med oss en av våra nya matsalsstolar hem för att kunna ta med dem till färgaffären så de får bryta den vita färgen så den blir så lika stolsbenen som möjligt. Sitsen och bordsskivan är brunt trä.

Jag hade glömt mobilen hemma men när jag kom hem hade jag ett missat samtal från tjejen som kikade på lägenheten förra veckan. Hon ville komma igen och ha med sig sina föräldrar, så de kommer i morgon halv 6 :) Håll tummarna!

Nu sitter vi framför arga snickaren och dricker te. Älsklingen fortsätter tvinga i mig te med honung... Undra om jag kommer vänja mig med detta...

Blir tidig kväll för mig känner jag. Måste jobba i morgon. Har bara lektioner efter lunch iaf. Dags att dricka mitt te innan det blir kallt också... Sedan börjar ju Grays Anatomy nu!

Kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0