Mycket har hänt igen

Som sagt mycket har hänt sedan jag bloggade sist.

Förra helgen åkte vi med släpvang upp till Hudik. Skulle dit och hälsa på mormor och morfar och passade på att ta med köksbordet och stolarna . Vi ska ta köksmöblerna hos mamma till huset. Det är modellen större.
Var jättetrevligt där. Var iväg på en mysig julmarknad eller vad man kallar det men köpte inget, men det fanns mycket fint. Men vi åkte inte tomhänta därifrån. Fick kastruller och en segelbåt. Känns som vi tar massa saker från de vi besöker :)
Mormor hade gjort en supersmarrig smörgåstårta som vi käkade på kvällen! Fick även en av mina favoriträtter, flygande jakob! Mormor kan det där med att laga mat hon :) Sedan blir man alltid så inspirerad när man kommer dit. Att komma hem till mormor och morfar är som att gå in i en inredningstidning. Det är så fint. Kommer att härma henne en hel del.

På vägen hem åkte vi förbi Hendriks mamma som varit i Thailand. Fick tror jag 6 olika klänningar. Jättefina! Vissa krävs att jag kanske måste motionera lite mer :)

Veckan har gått så fort. Har bland annat sålt lägenheten nu. Känns jättebra. Tjänade några kronor på den. Är ju inte helt fel när man ska köpa dyrt hus. Har även sålt fiskarna till en kompis jobbarkompis. Hoppas mina små killar får det bra. Tror de skulle bli en julklapp :) Kändes iaf lite sorgligt när de åkte :/

Sedan har jag tagit svininfluensasprutan.Attans vad ont i armen man fick efteråt. Tur att det hade gått över till idag. Har hjälpt mamma och Janne att flytta till Uvnäs. Det är så fint! Läget och huset kan inte bli bättre här i Sandviken. Gick väldigt smidigt. Fikade lite imellanåt för att orka. Pojkarna slet nog mer än vad jag gjorde men endå :) Tiden gick snabbt och rätt snart var alla möbler och kartonger inne i det nya huset. Efter det kunde vi inte göra så mycket utan nu måste mamma och Janne packa upp och ställa undan sakerna på rätt plats.

Nu har vi tränat att flytta en gång så nu kan vi till det är dags för oss. Fy så jag längtar. Att få springa runt med det vi äger och fylla skåp och väggar. Ska bli så skoj! Vi ska till huset i morgon och ställa dit lite möbler vi har haft på Kurras. Ska passa på att mäta lite väggar i hallen också. Får se om de möbler jag hade tänkt haft där får plats. Kommer knappt ihåg hur det ser ut där känns det som. Snällt att vi fick ställa dit lite möbler också så slipper vi först förvara dem någon annan stans först. Har ju inte överdrivet mycket plats i lägenheten...

Nej nu ska vi ta och kika på lite film och mysa lite. Älsklingen håller på att värma glögg. Så underbart med helg. Hoppas vi hinner en sväng till Valbo i morgon. Skulle behöva shoppa ett och annat.

Kram kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0