Grattis pappa!

Idag är det farsdag men jag har inte hunnit fira min far... Får bli på onsdag när vi ska fira farfar som fyller 80.
Mycket jämna kalas nu denna månad...

Nyss kommit hem från Hendriks syster som fyllt 40 och haft fest. Åkte dit i lördags efter vi vinkat av mamma, mormor mfl som skulle iväg på kryssning och fira morfar som fyllt 70.

Festen var helt okej. Åkte hem vid 12. Var skönt det i morse att det inte blev så sent. Sedan var jag så illamående på kvällen fast jag inte drack så mycket. Vet inte varför. Tänker inte dricka något nu på ett tag iaf.

Till helgen blir det lugnt. Hendrik ska iväg på tennistävling på lördagen. Undra vad jag ska pyssla med då. Skulle vilja åka till huset och mäta lite väggar. Sedan måste man ju börja måla möbler :) Skulle vara skönt att de möbler som vi vet om nu att vi ska ha är målade och klar när vi flyttar in. Inflyttningsdagen är ju den 28december. Mitt i julhelgen. Tiden bara rusar iväg. Mamma och Janne får ju också snart flytta in i deras nybyggda hus. Blir precis lagomt att hjälpa dem att flytta in så får de hjälpa oss efteråt.

På tisdag kommer det en till och kikar på lägenheten iaf. Får se hur det går... Har inte så stor förhoppning att han vill ha den... Tjejen som kikade i veckan som var ska också höra av sig om hon vill ha den eller inte. Tror nog att hon väljer en hyresrätt... Men jag håller tummarna att någon tar den snart! Skam den som ger sig men måste medge att jag börjar tappa hoppat...

Nu har vi käkat pizza och slappar i soffan. Riktigt skönt att komma hem faktiskt. Svängde in på IKEA i Uppsala på vägen hem. Köpte med mig lite gott och blandat hem :)

Känns segt att det börjar bli mörkt så tidigt på kvällarna nu. Redan 4 är det mörkt. Får gärna frysa på nu och komma snö.

Nej dags att koka lite te och vänta in finalen på Ensam mamma söker. Spännande och se vilken karl vår nya granne väljer :)

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Kul att läsa, skall bli spännande på Onsdag. Lite fest med båda barnen är alltid kul.

2009-11-10 @ 17:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0