BLOSSA

Det ska vara BLOSSA om man ska dricka glögg. Testade en med chili choklad. Inte bra alls. Jättesöt! Men nu tycker jag att blossa också smakade mest socker... Undra vad som hänt med mina smaklökar?

Idag har jag haft en ledig dag. Började morgonen med att åka ut till Gisze. Efter det åkte jag hem sov en liten stund till och åkte med Vickan till Valbo. Shoppade massa saker :) Så roligt att göra av med pengar! Köpte bla ljuslycktor, en hög golvvas mm. Shoppade även lite på HM och IKEA.

Precis när jag kom hem ringde mamma och sa att vi skulle komma till Kurras och hämta lite saker där som varit på vinden. Så nu står bla mitt stora Barbiehus i köket... Tur att vi var iväg med bordet. Uscha vad det börjar bli rörigt här nu. Framför allt i köket. Står massa kassar runt väggarna där som ska till huset. Vill flytta nu!

Var till huset med möbler i söndags. Blev en hel del. Kändes så skönt att få dit lite saker istället för att sprida runt dem hos olika släktingar. Kändes så bra att komma dit. Märkte dock att det är en randig tapet i hallen. Tror jag kanske måste ta fram målarpenslarna och använda dem på väggen också :) Funderar på en väldigt ljus grå i hallen...

Såg en jättehäftig sak när jag var på en loppis. En gammal mangel. Så det är synd att man inte har en överdrivet stor tvättstuga... Kommer iaf få en mangel när vi flyttar in :) Kanske ska börja mangla lakanen då :)

Annars har jag gjort ett fynd på blocket igen :) Köpte en gammal trampsymaskin från 1938. Så fint. Fick med kvitto, pressarfötter mm. Även symaskinen var jättefin. Kommer att bli så fint när det blir målat vitt. Får göra en kompromiss med älsklingen att bara måla bordet först och spara "benen".  Får se hur det kommer att se ut.

Nu är det dags att stänga ner och sova. Jobb i morgon.

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

VA? Är du sjuk? Ska DU måla grått? ;)

2009-12-02 @ 08:18:56
URL: http://linneasdag.blogg.se/
Postat av: emeiie

Haha! :) Skrev jag inte att det skulle vara typ vitt men gå mot det grå ;)

2009-12-02 @ 20:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0